Patricia Pardo
L’objectiu del seminari que tinc el plaer de compartir amb vosaltres és el facilitar ferramentes amb les que desenvolupar l’escriptura dramàtica en les i els alumnes. Com motivar, impulsar, fer escriptura.
Conseqüentment, el curs exposa, o esbossa, com assolir el codi escrit i la composició de text (la competència textual); reflexions al voltant de diferents tècniques pedagògiques amb les que dur a terme o fer immersió en la pràctica d’escriptura; teoria i recursos d’escriptura; reflexions sobre la correcció dels textos o què fer amb els escrits dramàtics una vegada elaborats i corregits.
El descobriment que que (m’)he fet del filòsof J.A. Marina m’ha ajudat a reorganitzar i reafirmar una intuïció i una pràctica que m’acompanyaven: fer servir l’ètica com a justificació, motor i finalitat de qualsevol creació. És a dir: La dignificació humana com a objectiu, o diríem, volent ser-ne trascendentals: la dignificació humana com a desideràtum.
1. Motivant escriptors, motivant intel·ligències creadores.
2. Per què de la pràctica dramàtica.
3. La pràctica dramàtica, l’autoestima i altres valors amics.
4. Reflexions al voltant del codi escrit i la composició de text.
5. C. Freinet, G. Rodari i V. Zaragoza.
6. Reflexions i possible guia d’actuació a l’hora d’afrontar l’escriptura de textos teatrals.
7. Escriptura còmica. Teoria i recursos.
8. Escriure. Exercicis pràctics.
9. Com afrontar la correcció del textos.
Patrícia Pardo.
www.patriciapardo.es (treball escènic)
www.patriciapardoguionistacat.blogspot.com (treball audiovisual)
Patrícia Pardo (València 1975), dramaturga i clown (nouveau clown, que dirien els francesos i afrancesats), escriu, dirigeix, interpreta i produeix els espectacles de la seua pròpia Companyia, mantenint en gira actualment AUGUSTA i COMISSURA, creacions que desenvolupen un treball d’investigació al voltant del clown, a la coexistencia entre l’expressió clown convencional, l’existent i el llenguatge contemporani, l’imaginat, fent servir qualsevol ferramenta artística a l’abast, encara que no responga als paràmetres conservadors del teatre o del circ.
I aquesta mescla d'estils, d'allò clàssic i nouveau, d'allò donat i d'autoria, de ficció i exposició personal, existeix per transmetre emocions que sí, naixen de l'anècdota de l'accident, del fracàs immediat, de l'obstinació, del deliri o de la debilitat del clown, però que es transformen, amb llibertat de forma, en una parodia de l'egocentrisme humà, la debilitat humana, la contradicció nostra front el desamor, la desgràcia, els sentiments confrontats...
Com a clown ha treballat amb Nas Teatre, El Cirquito, Engrata Cia. i Pluja Teatre, per a qui, a més, ha dut a terme adjudanties de direcció, destacant MOMO, premi MAX 2005 al Millor Espectacle Infantil.
A més ha sigut alumna a l'ESCOLA DE CIRC DE BARCELONA ROGELIO RIVEL, l'ESCOLA DE CIRC D'ALCORCÓN, MADRID, l'ESPAI DE CIRC VALENCIA i de George Laferrière (Univ. Quebec.), Sergi Claramunt i Jorge Picó (Lecocq), Jesús Jara (Le bataclown), Kozanna Lucca (Roy Hart-Theatre), Pepe Viyuela, Sophie Gazel i Pablo Contestabile (Theatre Organic.), Joan Montanyés, Ami Hattab, Walter Velázquez..., en una formació i entrenament continus en diferents tècniques corporals, de clown i d’escriptura còmica i humanista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Tus comentarios nos interesan: