dimarts, de febrer 21, 2012

Expressió musical, corporal, plàstica i dramàtica


(Expressió oral IIDemà dimecres tindrem sessió amb Juli Hurtado, un investigador nat dels diferents llenguatges expressius i un divulgador de la idea que la música ha de servir per al desenvolupament personal i social.


En aquest sentit, parlar de Juli Hurtado és parlar de la figura de l'artista total que tant promogueren els modernistes de "l'art nouveau" i que troba en l'Òpera la seua plasmació més evident com a gènere integrador de les diferents manifestacions artístiques. El recorregut investigador de Hurtado va des de la direcció del conegut "Cor de L'Eliana", de la Coral "Allegro" ONCE Valencia, de L'escola Coral de Torrent, del Cor de la Canyada, a més de ser membre actiu de l'associació de professors de música "Aulodia".


Per altra banda, hem de parlar de la seua faceta pedagògica que les abasta totes i que fan d'ell un autèntic artista pedagog. A més de ser professor del Departament de Didáctica de la expresión músical, plástica y corporal de la Escuela Universitaria "Ausiàs March" de la U.V., si aneu a algun dels seus espectacles podreu veure coses com:
- Cantants que ballen, és a dir que expressen amb el cos allò que estan cantant.
- Un cor que interpreta. Vegeu el muntatge sobre les músiques del Quixot, on els cantants es converteixen en actors i on el cor fa de vegades el paper d'un cor teatral a l'estil del cor grec.
- Dos o tres cors de diferents edats que canten junts i dirigits per subdirectors.
- Espectacles amb una marcada implicació social. Vegeu "Caminem sense papers" on per mitjà de la música intenten sensibilitzar al públic en el tema de la interculturalitat.
- Muntatges multimèdia on a més de la música en directe (no faltava més) podreu veure presentacions powerpoint, efectes de llums i ombres, etc.
En definitiva: recitals on es pot aprendre com comunicar el desig i la necessitat de bellesa en les nostres vides.

2 comentaris:

  1. Sin duda la música es el lenguaje de lenguajes, el lenguaje universal en el que nos unimos y creamos conciencia y consciencia de nuestro cuerpo. Cantar es una liberación emocional, una catarsis alquímica, pues supone la apertura del chakra de la garganta, además que nos conecta con la energía del corazón. Si a eso sumamos la delicadeza y el cariño del profesor, obtenemos casi una teletransportación a un lugar de paz y armonia, donde la creación adopta su forma natural, la libertad del alma plena. Plenitud, esa es la palabra con la que definiria esta experiencia mística. Un saludo

    ResponElimina
  2. Una opinió sobre la sessió de Juli Hurtado (en el calendari del curs apareix com a Expressió oral I)

    M'agradaria comentar diversos aspectes:

    a) coherència interna del mòdul: la veritat és que aquesta part del curs apareix lligada a una continuació (exp. oral II), però els professors no saben què ha fet el company anterior. No he vist clars els lligams entre les 2 parts.

    b) el clima d'aula: crec que és mèrit del profe i de la col·laboració dels alumnes que haja existit un bon ambient per a la realització de les activitats.

    c) aplicació en les aules: trobe a faltar exercicis que podria aplicar en ESO. Algunes activitats del Postgrau ja les he provades en 1r d'ESO i han eixit, però em sembla que la majoria de les que hem fet ací serien adients per a Infantil i Primària, no per a Secundària.

    d) integració de llenguatges: interessantíssima l'activitat de dibuixar, pintar, escoltar i mostrar el treball en una posada en comú, PERÒ ja s'havia fet una dinàmica quasi idèntica amb David De Prado.

    e) ritme, veu i cos: l'activitat que més m'ha agradat és la de les pilotetes. Integra coordinació, concentració, consciència de grup, etc. I la mostra de treballs de cada subgrup.

    En fi, açò és tot.
    Salutacions. Jesús.

    ResponElimina

Tus comentarios nos interesan: