dilluns, de gener 23, 2012

Escriptura dramàtica creativa


Patrícia Pardo
L’objectiu del seminari que tinc el plaer de compartir amb vosaltres és facilitar ferramentes amb les que desenvolupar l’escriptura dramàtica en les i els alumnes. Com motivar, impulsar, fer escriptura.
Per tal efecte, no creia just oferir simplement un llistat de disparadors o exercicis pràctics dirigits, orfes, però, de reflexions al voltant del que suposa escriure.
Conseqüentment, el curs exposa, o esbossa, com assolir el codi escrit i la composició de text (la competència textual); reflexions al voltant de diferents tècniques pedagògiques amb les que dur a terme o fer immersió en la pràctica d’escriptura; teoria i recursos d’escriptura; reflexions sobre la correcció dels textos o què fer amb els escrits dramàtics una vegada elaborats i corregits.
A més a més de plantejar la pregunta del per què. Per què crear textos, per què dramatitzar, per què crear.
El descobriment que (m’)he fet del filòsof J.A. Marina m’ha ajudat a reorganitzar i reafirmar una intuïció i una pràctica que m’acompanyaven: fer servir l’ètica com a justificació, motor i finalitat de qualsevol creació. És a dir: La dignificació humana com a objectiu, o diríem, volent ser-ne trascendentals: la dignificació humana com a desideràtum.
El dossier que us facilitaré, alhora columna vertebral del curs, es resumeix en aquest índex:
1. Motivant escriptors, motivant intel·ligències creadores.
2. La pràctica dramàtica, l’autoestima i altres valors amics.
3. Reflexions al voltant del codi escrit i la composició de text.
4. El text dramàtic.
5. Escriptura còmica.
6. Reflexions i possible guia d’actuació a l’hora d’afrontar l’escriptura de textos teatrals.
7. C. Freinet, G. Rodari i V. Zaragoza.
8. Escriure. DISPARADORS d’exercicis pràctics.
* Bibliografia i anexes.
Desitge, humilment i enèrgica, que la meua experiència com a creadora i els meus coneixements i estudis pegagògics puguen ajudar a les persones que assisteixen al seminari a potenciar la creativitat i l’ètica en els alumnes mitjançant l’escriptura dramàtica.

Patrícia Pardo (València 1975), escriu, dirigeix, interpreta i produeix els espectacles de la seua pròpia Companyia, on ha creat:
                www.patriciapardo.es (treball escènic)
           Augusta (2007), Comissura (2010) i Ética, tattoos i saldos (2011)
Creacions dramàtiques que desenvolupen un treball d’investigació sobre la coexistència entre l’expressió clown convencional, l’existent, i el llenguatge contemporani, l’imaginat, fent servir qualsevol ferramenta artística a l’abast, encara que no responga als paràmetres conservadors del teatre o del circ.

Com a dramaturga ha escrit i estrenat, per a altres companyies, entre d’altres:
Séneca ha muerto
Retaule de l’abandó
Zero Responsables
Confesiones de 7 mujeres pecando solas
T’espere baix
Construyendo a Verónica
Estem tan bronzejats que fem una mica de fàstic
Dies d’ensalada
Boston
Autora de diferents assajos teatrals i sobre el clown publicats a la col·lecció Teatre Segle XXI, de la Universitat de València, Teatre i religió i Teatre i identitatat: “La religió del cos” i “Qui és qui, té els ulls blaus?”, respectivament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Tus comentarios nos interesan: