Patrícia Pardo
L’objectiu del seminari que tinc el plaer de compartir amb vosaltres és facilitar ferramentes amb les que desenvolupar l’escriptura dramàtica en les i els alumnes. Com motivar, impulsar, fer escriptura.
Per tal efecte, no creia just oferir simplement un llistat de disparadors o exercicis pràctics dirigits, orfes, però, de reflexions al voltant del que suposa escriure.
Conseqüentment, el curs exposa, o esbossa, com assolir el codi escrit i la composició de text (la competència textual); reflexions al voltant de diferents tècniques pedagògiques amb les que dur a terme o fer immersió en la pràctica d’escriptura; teoria i recursos d’escriptura; reflexions sobre la correcció dels textos o què fer amb els escrits dramàtics una vegada elaborats i corregits.
A més a més de plantejar la pregunta del per què. Per què crear textos, per què dramatitzar, per què crear.
El descobriment que (m’)he fet del filòsof J.A. Marina m’ha ajudat a reorganitzar i reafirmar una intuïció i una pràctica que m’acompanyaven: fer servir l’ètica com a justificació, motor i finalitat de qualsevol creació. És a dir: La dignificació humana com a objectiu, o diríem, volent ser-ne trascendentals: la dignificació humana com a desideràtum.
El dossier que us facilitaré, alhora columna vertebral del curs, es resumeix en aquest índex:
1. Motivant escriptors, motivant intel·ligències creadores.
2. La pràctica dramàtica, l’autoestima i altres valors amics.
3. Reflexions al voltant del codi escrit i la composició de text.
4. El text dramàtic.
5. Escriptura còmica.
6. Reflexions i possible guia d’actuació a l’hora d’afrontar l’escriptura de textos teatrals.
7. C. Freinet, G. Rodari i V. Zaragoza.
8. Escriure. DISPARADORS d’exercicis pràctics.
* Bibliografia i anexes.
Patrícia Pardo (València 1975), escriu, dirigeix, interpreta i produeix els espectacles de la seua pròpia Companyia, on ha creat:
www.patriciapardoguionistacat.blogspot.com (treball audiovisual)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Tus comentarios nos interesan: