divendres, de novembre 11, 2005

UNA BONA LLIÇÓ ÉS UNA CONVERSA



"L'actor s'ha d'interessar en la vida del
grup, imbuir-se dels problemes que aquest planteja, i no només estudiar la
història de les teories teatrals"

Eugenio Barba


Hem començat la segona edició del Diploma de Teatre en l'Educació 05 i estem tots i totes contentes com un xiquet amb una bicicleta nova. La primera sessió l'hem dedicada a conéixer-nos amb una dinàmica de grups que ha servir per a que descobrírem la varietat de procedències dels partipants: gent del món educatiu i de l'artístic, de totes les disciplines artístiques (plàstica, música, teatre...), de tots els àmbits socioeducatius (reglats i no reglats), de tota mena de serveis socials (animadores culturals, treballadores socials, etc.). Ara bé, tothom tenia en comú la passió per l'art dramàtic i les ganes de voler aplicar aquests coneixements en les seues vides i en les seues tasques professionals. Després hem llegit una mena de test per intentar averiguar quin tipus de professors de teatre som, o millor dit per definir el nostre estil didàctic en tant que profes de teatre. I, per acabar, hem analitzat els materials per a l'ensenyament de teatre que se sol trobar a les llibreries. Per parelles, hem fet una anàlisi breu dels llibres i manuals per saber si se centraven en el "procés" o en el "producte", és a dir si eren materials amb propostes per al taller de dramatització o per a preparar un muntatge teatral.
La gent estava molt comunicativa i s'ha fet bona l'aforisme de J. Wagensberg de que "Una bona lliçó és una bona conversa"

1 comentari:

Tus comentarios nos interesan: