dimecres, de juny 28, 2006

EMT de Silla: Fes-ho!

Iniciem el taller d'interpretació actoral amb Ramón Moreno i poc a poc va desgranant algunes de les claus d'allò que podríem anomenar estil de l'EMT de Silla. Sense pretensió de convertir en dogma Ramón ens parla d'algunes conclusions fruit de l'experiència i l'estima per aquest art del teatre i la seua didàctica. En tant pocs dies és molt difícil concentrar tantes recerques, però sí captar l'actitud, la manera de fer, l'estil de comunicació i sobretot la immensa curiositat intel·lectual que té Ramón que l'ha fet aventurar-se en tota mena de recerques i que presentem en esborrany (a risc de reduir-les):

- Fer de la dificultat virtut. Crear amb allò que tenim dignificant-lo.
- Concretar i circumscriure's a les possibilitats del grup. Això sí anant al màxim de les seues possibilitats per tal d'ensenyar de què són capaços.
- Treballar a partir de l'ACÍ I L'ARA fent les renúncies necessàries, simplificant, o millor dit essencialitzant.
- Imbuir els alumnes-actors de la seriositat i el compromís necessari perquè confien en què els projectes, com sempre, arribaran a bon port.
- L'actor com a centre del fet teatral i la comunicació amb l'espectador com a objectiu últim de tot acte creatiu.
- Entrenament continu dels actors tant en els aspectes físics com en el del domini de les emocions.

Total que com sempre tornem al debat sobre la importància dels processos i de la consecució dels resultats en l'ensenyament de l'art dramàtic però afortunadament aquesta vegada aportant nous matisos que poden enriquir el tema.

A més, casualment ens trobem una entrevista de Marcos Ordóñez a Declan Donnellan on analitzen precissament aquestes qüestions des del punt de vista del teatre professional. El debat està servit. Esperem els vostres comentaris!!!

"En España se ve el teatro como monumento antes que como proceso"

Grandes nombres y obras protagonizan la temporada de teatro estival español que acaba de empezar. Declan Donnellan, uno de los más prestigiosos directores europeos, vuelve con su compañía Cheek By Jowl para representar The Changeling en los festivales de Almagro, Grec y Los Veranos de la Villa. El director británico explica su relación con el Siglo de Oro y su concepción de este arte.

article-entrevista de MARCOS ORDÓÑEZ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Tus comentarios nos interesan: