Donat que els ritmes de treball de cadascú són completament diferents, volem posar-vos ací els passos a seguir per tal que la sessió presencial siga el més productiva i relaxada possible ("tot menys apurar-se" es tracta d'informàtica fàcil):
- Crear-vos un correu en gmail (utilitzeu el vostre nom i cognoms, les contrasenyes habituals ). N'hi ha moltes maneres de fer-ho. La més fàcil és que us invite algú que ja tinga un compte gmail, si no feu la vostra petició a aquest correu electrònic us n'enviaran un de seguida.
- Instal·lar el programa Picasa en el vostre ordinador (organitza les fotos i les comprimeix per enviar-les sense problemes.
- Instal·lar un programa per a compartir imatges al vostre gust: Zoto, Flickr, etc.
- Començar a crear el vostre bloc en blogger o en Zoomblog.
Vocabulari bàsic per a iniciar-vos:
- Blog (anglés) : bitácola o bloc en català. Per aquells que voleu saber més entreu en aulablog.
- Blogger.com : un dels proveidors de "serveis de blocs" més coneguts. Altre seria "zoomblog".
- Post (anglés) : com a nom, "entrada"; com a verb, "publicar".
- Comentaris: les bitácoras tenen "entrades" o "posts " i l'opció de "comentaris"; l'autor o autors publiquen les entrades; els que les visiten poden fer comentaris.
- html
- URL : Acrònim anglés de "Uniform Resource Locator"; és l'adreça d'una pàgina web. Com la d'aquest pagina: http://teatroenlaeducacion.blogspot.com
- Aproximació a una tipologia d'eduposts.
Nota: Per als avançats o per als que hagen de treballar amb músiques i vídeo el CASTPOST és un dels millors programes (fixeu-vos que encara que estiguen en anglés tots demanen el mateix: nom breu -screen name, nick name-, contrasenya, e-mail, acceptar condicions i tirar endavant. Si no sabeu anglés obriu google i en MÁS teniu un traductor ràpid). Entreu al Castpost de Carme Miró i descobrireu les possibilitats del recurs a nivell escolar. També té una pàgina de didàctica de la música molt completa, aprofitem per agrair-li la seua generositat, car expressa que es pot utilitzar el material cintant-ne les fonts.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Tus comentarios nos interesan: